1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. חומרי אטימה ביטומניים

חומרי אטימה ביטומניים

פירוט הסוגים של חומרי אטימה ביטומניים: ביטומן, יריעה ביטומנית, משחה ביטומנית, פריימר ביטומני וממברנת לטקס ביטומנית.

ביטומן הוא מונח לטיני המייצג תערובת פחממנים טבעיים ומלאכותיים. החומרים הביטומניים מופקים ברובם כמוצר לוואי של תעשיות הנפט. הביטומן הוא חומר גמיש. הוא שומר על גמישותו בתנאים נוחים, אך חשיפה לקרינת השמש פוגמת בגמישותו והוא נסדק ומתנפח.

הזפת הוא כינוי עממי לסוג של ביטומן. הזפת אינה מצטיינת באורך חיים לעומת חומרים אחרים הקיימים כיום וביישומה מתפזר ריח לא נעים.


היריעות הביטומניות הן ציפוי רב שכבתי העשוי מסיבי זכוכית או פיברגלס רווי בזפת. הן עמידות לאורך שנים ועדיפות על הביטומן הרגיל. יישומן נעשה על ידי בעלי מקצוע בלבד.





משחה ביטומנית אלסטית היא חומר איטום ביטומני משופר בפולימרים בעל כושר איטום גבוה, גמישות ואלסטיות גבוהה. יישום משחה זו נעשה בשיטת המריחה הקרה (ללא צורך בחימום), ולכן מתאים לשיטת "עשה זאת בעצמך". המשחות מיוצרות בדרגות סמיכות גבוהות ומשמשות למגוון רחב של מטרות.


פריימר ביטומני הוא תמיסה ביטומנית דלילה המשמשת כשכבת יסוד מקשרת, שאותה מורחים על התשתית לפני יישום שכבת איטום ביטומנית בשיטת המריחה הקרה. מריחת פריימר נועדה לסגור נקבוביות וחורים הנמצאים בתשתיות העשויות ביטומן, בטון, אזבסט, פח טיח וכד, תוך שיפור יכולת ההדבקה של שכבת הביטומן לתשתית.

 


ממברנת לטקס ביטומנית E.P היא חומר המעניק איטום אחיד. היא מאופיינת בגמישות ואלסטיות גבוהות מאוד ובאורך חיים. זהו חומר עמיד ובעל כושר הידבקות מעולה.


 



למידע נוסף אודות חומרי אטימה:


חומרי אטימה אקריליים


חומרי אטימה צמנטים


חומרי אטימה סיליקוניים


חומרי אטימה פוליאורינטים


 



חזור מעלה