1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. תאורה לחדר אמבטיה ולשירותים

תאורה לחדר אמבטיה ולשירותים

על תאורה טבעית וגופי תאורה ייחודיים העמידים בלחות.

תאורה לאמבטיה ולשירותים צריכה להיות
תאורה כללית
טובה וחזקה דיה, כדי לחדור דרך וילון המקלחת או מחיצת המקלחת. במקרה שישנם אגפים נפרדים לפעילויות שונות, נדרשת תאורה לכל אגף.

תאורת המראה צריכה להאיר את פני הרואה. עדיפות קיימת לגופי תאורה אורכיים עם תאורה רחבה, ונורות בגוון אור חם, בעלות מקדמי צבע גבוהים. ניתן להתקין גופי תאורה מוגנים בתוך שטח הרחצה, מעליו, מצדדיו או אפילו בתוכו (באמצעות גופים מיוחדים לג'קוזי או לבריכות).

מכיוון שחדר האמבטיה הוא מקום לח ורטוב, וכידוע חום חשמל ורטיבות, הם שידוך מסוכן ואפילו קטלני, יש לדאוג כי גם גופי תאורה הרחוקים ממים, יענו על רמה מסויימת של אטימות ללחות.

כאשר מתקינים גופי "אפ-לייט" (הארת תקרה) ממול למקלחת רחוק מהמים, יספיק  I.P - 22 כדי להתמודד עם אדים ונתזים. רמת ה-I.P תופיע בקטלוג היצרן של גוף התאורה, ואפשר לבדוק זאת אצל היבואן.



גופי תאורה המוצפים במים, צריכים כמובן להיות אטומים לחלוטין. לפי תקנים אירופיים, נמדדת האטימות ביחידות של .I.P


 I.P  - 22 מספק אטימות מסוימת ללחות.

 I.P - 65 יתאים לגוף שעומד חשוף בגשם שוטף (לחדר האמבטיה זה מוגזם, כמובן).



 


כאשר משלבים גופי תאורה שקועים בקירות או ברצפה, מידת המגע עם רטיבות גדלה בהתאם לגובה הגוף ולמיקומו. מידת ה-I.P עולה בהתאמה. גופי I.P 55 שאולים לפעמים מתאורת החוץ, ואנו נתקלים בהם לפעמים גם בחדרי אמבטיות יוקרתיים, בעיקר בשל מראם הגיאומטרי והנקי. אלא שצריך לזכור, שככל שאטימותם עולה מחירם ממריא, וגוף יחיד השקוע לרצפה יכול לעלות 1500 ש"ח.

גופים אלה דורשים עבודת הכנה מקדימה, חלל וקופסה לנורה, התקן פנימי ואולי גם שנאי מובנה. בבנייה חדשה יש לקחת בחשבון את קיומם, לפני יציקת הרצפה ובניית הקירות. שיבוץ מאוחר של גופים שקועים עשוי להיות בעייתי, בשל מגבלות בנייה שונות. בחירת הדגם, מיקומו המדויק וגודלו חייבות להיעשות לפני יציקת הרצפה.



אור יום ואיוורור - אם קיימת אפשרות לשלב בחדר האמבטיה חלונות שיעניקו אור יום ואוורור, נוכל ליהנות גם מאור טבעי וגם ממשחקי אור בין שקוף לחלבי, מהצללות שונות, ומשילוב עם צמחייה ירוקה מבחוץ. חלונות יסייעו בייבוש החלל הלח ויתרמו לתחושת ההרגעות והפנטזיה. לעיתים, בגלל צפיפות בבנייה והצורך לשמור על הפרטיות של היחיד והסביבה, אין אפשרות לפתוח חלון בחדר האמבטיה. שימוש נכון בקירות זכוכית או בלבני זכוכית, ושילוב של הארה טבעית ומלאכותית, ימנעו תחושה מעיקה של "תא סגור".




 


 


 


 לרשימת חנויות תאורה - לחץ כאן



למידע, טיפים, ורעיונות נוספים בכל הנוגע לתחום התאורה היכנסו לפורום תאורה וקבלו עיצות ממומחים בתחום

חזור מעלה