1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. רעיונות לבחירת סגנון למטבח

רעיונות לבחירת סגנון למטבח

כיצד לבחור סגנון למטבח ומה אפשר לעשות כדי להעשיר ולחדש את מראה המטבח בהתאם לסגנון שלו (כפרי, ים תיכוני, תעשייתי).

סגנון המטבח נגזר בעיקר מצורת החיים שלכם, בני הבית, כלומר, מתי אוכלים, האם אוכלים במטבח ובאופן מסודר והאם מבשלים הרבה או מחממים. ברור שגם העדפותיכם האסתטיות חשובות, אך חשוב שלא תהיה התנגשות בין שני הדברים. למשל, אם אתם אוהבים לבשל הרבה ולאחסן הרבה מוצרים וכלי בית אך הטעם שלכם הוא מינימליסטי יש כאן התנגשות עיצובית.

לכן עליכם לחשוב אם ברצונכם ליצור מטבח חם, נקי, תעשייתי וכו', ולפי זאת לבחור את הסגנון.

בעזרת סיורים באולמות התצוגה של חברות מטבחים ובעזרת המעצבים של החברות תוכלו להגדיר את רצונותיכם ואת טעמכם טוב יותר. סיור שכזה יכול לעזור לכם במקרה של רכישת מטבח חדש, אך גם כאשר רוצים לשנות אווירה ולחדש.

ניתן לחדש את מראה המטבח על ידי הוספת כתמי צבע, אביזרים וכלים שונים, למשל:

- מטבח פורמייקה לבן בסגנון תעשייתי, עשוי לרענן את מראהו אם יוסיפו לו אלמנטים שונים מניקל. היום ניתן לרכוש אביזרים לתלייה בין הארונות העליונים לארונות התחתונים. בנוסף, קיימים מסלולי הסעת אביזרים או רשתות ומוטות שעליהם ניתן לתלות קופסאות, כלי עבודה ושאר דברים. אפשר להחליף את הידיות לידיות ניקל, אפשר לשלב במטבח מסוג זה גם יחידה ניידת של מדפי ניקל, בסגנון עגלות השרות בבתי המלון וכו'. תמיד ניתן להוסיף עוד מדפים פתוחים ועליהם כלי בית דקורטיביים.

 

- אפשר להוסיף כתמי צבע למטבח כפרי: קערת לימונים או קערת תפוזים בפינת השיש, שורת כדים קטנים ובתוכם פרחים צהובים יבשים, צנצנות חומץ לדקורציה: חומץ ועגבניות שרי, צנצנת פלפלים ירוקים בחומץ, וצנצנת תפוזון סיני צהוב בוודקה.

 

- אם קיימת ויטרינה שקופה, ניתן להצמיד בד לחלקו הפנימי של הארון כדי להסתיר את תכולתו ולהוסיף עוד כתם צבע למטבח.

 

- אם המטבח בסגנון ים תיכוני-ישראלי, אפשר להוסיף זר שיבולים (שנתלה הפוך), שרשרת פלפלים יבשים אדומים או שרשרת שום, כלי קש וכלי עץ מפוזרים בחוץ ועוד.

 

השמים הם הגבול, והכל כיד הדמיון. מגזינים וספרי עיצוב מלאים בדוגמאות וברעיונות. תוכלו לעיין בהם בספריית מרכז הבנייה הישראלי.

חזור מעלה