1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. מבואה

מבואה

דרכים לעיצוב חדר הכניסה - המבואה (או בשמה הקודם 'הול' ).

המבואה או בשמה הקודם "הול", הוא אותו חלל בכניסה לבית אשר בו נהגו לתלות את המעילים, התיקים, הכובעים, ולהציץ במראה לפני היציאה מהבית.

 

בבתים הישנים עוצבה המבואה כחלל סגור, אך כאשר החלה מגמת "כיבוש השטחים" בבנייה הישראלית, סופחה המבואה אל חלל חדר המגורים, הוא הסלון. גודלה של המבואה הלך וקטן עד שהיא הפכה מחדר כניסה לתזכורת קטנה, המתמצה בארון מעילים או בקולב.

 

חשיבותה של המבואה הוא בכך שהיא מהווה חוצץ לפנים הבית: לא כל אחד המתדפק על דלת הבית, יראה מיד את כולו.

 

חלל הכניסה (אם אכן השארתם את המבואה) הוא על-פי רוב קטן מאוד, ולכן יש לתכננו בקפידה. יש לרכך את הכניסה מבחוץ פנימה אל תוך הבית. ניתן לעשות זאת על ידי תאורה נכונה ומשחקי צבע. אפשר להציב במבואה פריט עיצוב או ריהוט מיוחד, לאו דווקא שימושי. אפשר לרצף את המבואה באופן שונה משאר חלקי הבית. אפשר גם להביא לכך שקירות המבואה לא יגיעו עד התקרה.

כדאי לזכור שללא מתלה מעילים ותיקים בכניסה לבית, תהפוך במהרה פינת האוכל הסמוכה לכניסה או לחדר המגורים למתלה שכזה, ולכן כדאי להשקיע כ- 2-3 מ"ר לצורך מבואה וארון אחסון. ניתן לייפות מאוד פינה זו על ידי מיקום כד גדול עם צמחייה או שולחן כתיבה עתיק עם מגירות לאחסון ה"פיצ'יפקעס" הרגילים שנערמים בכניסה, כגון מפתחות, משקפי שמש, דואר יוצא ונכנס ועוד.

חזור מעלה