1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. משטחי עבודה למטבח עשויים מאריחי אבן STONE WASH

משטחי עבודה למטבח עשויים מאריחי אבן STONE WASH

אריחי אבן STONE WASH (סטון ווש) כמשטחי עבודה למטבח

מדובר במשטחי עבודה המורכבים מאבנים טבעיות מאיטליה (טרברטין, בוטיצינו וכד) או מתוצרת הארץ (חברון, מצפה-רמון, חלילה וכד) אשר נחתכו למידות קטנות של 10/10 ס"מ ועברו תהליך של שחיקה (כיבוס), המעגל את פינות האבן ומעניק לה מראה מיושן. המיוחד בהם הוא המראה הטבעי והחם שהם מעניקים למטבח.

 

עבודת הכנת משטח האבן נעשית כולה בבית הלקוח מהשלב הראשון של הדבקת האבנים על פלטת עץ, דרך מילויי הרווחים, ועד החלקת המשטח ואיטומו.

 

את המשטח ניתן לקבל בשתי צורות. באחת, ממלאים ברובה את הרווח בין האבנים ואוטמים, כדי למנוע ספיגה של מים, שמן וחומצות. משטח זה נוח ופרקטי לעבודה למרות המראה "הפראי" שלו. האפשרות השנייה היא משטח מוחלק (מלוטש). לאחר המילוי בין האבנים מחליקים אותו כך שמתקבלת תחושה של פלטה אחידה אף על פי שהיא מורכבת ממספר רב של אבנים קטנות.

 

מומלץ לשלב עם משטח האבן גם חיפוי קיר מאבן זהה, שאותה משאירים טבעית, וכן עיטורים שונים שמדגישים את יופי האבן, כמו זכוכיות, אריחים אנקוסבטיים (חימר בדוגמאות אתניות), ופסי דקור מאבן בצבעים שונים.

 

תהליך האיטום המיוחד שמבצעים באבן הופך את האבנים ואת החיבורים ביניהם לאטומים במידה רבה לספיגה של שומנים ונוזלים הנמצאים במטבח. כמו כן היות שזו אבן טבעית, ניתן מדי כמה שנים לעשות "ריענון" למשטח.

לאחריו הוא נראה שוב כמו חדש. התחזוקה השוטפת פשוטה: מומלץ לנקות עם סמרטוט וסבון שרגילים להשתמש בהם.


מחירים: מחירו הממוצע של משטח למטבח ללא החלקה המורכב אצלכם בבית (עם או בלי חיפוי קיר) נע בין 6,500-9,000 ש"ח. תוספת להחלקה עולה בסביבות 2,000 ש"ח, תלוי כמובן בגודל המשטח המוחלק ובמורכבות העבודה. 


חזור מעלה