1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. ברזים למטבח

ברזים למטבח

כיצד יש לבחור את הברז הנכון למטבח?

כיום קיים מבחר עצום ומגוון של ברזים למטבח

 

ניתן להבחין בין ברז בעל שתי ידיות (למים חמים ולמים קרים) לברז בעל ידית אחת המאפשר את ויסות המים ביד אחת בלבד - ברז מיקסר. כיום רוב הלקוחות מעדיפים ברז בעל ידית אחת הנוחה יותר לעבודה שוטפת במטבח.

 

הבחנה נוספת קשורה למיקום ההתקנה של הברז: יש ברזים המותקנים מתוך הקיר ויש כאלה המותקנים מתוך הכיור או משטח העבודה אשר בשפה המקצועית נקראים "ברז פרח".

 

קיימים ברזים לייעודים ספציפיים לשימוש לצד הברז הראשי:

ברז למים חמים - מספק מים בדרגת חום של 95 מעלות להכנת מי שתייה חמה.

ברז למי שתייה מטוהרים - המים עוברים תהליך טיהור ולפעמים אף ריכוך המשביח את המים לשתייה.

בנוסף, קיים ברז שאינו אלא סבונייה שפעולתה מתבצעת על עקרון משאבה. את מקום זרם המים מחליף "זרם" סבון.


ברזים אלה מותקנים על הכיור, כחלק אינטגרלי ממנו, כאשר הברז הראשי הוא ברז המיקסר והנוספים הם קטנים יותר. את הברזים השונים ניתן להרכיב גם אם במטבח שלנו כיור רגיל וותיק, אך במקרה זה הם ממוקמים בתוך שיש המשטח ולא כחלק מהכיור.











בנוסף, קיימים גם ברזים בעלי ראש נשלף המאפשרים לרחוץ כלים גדולים ביתר קלות כמו גם את הכיור עצמו. ככלל, מומלץ לבחור בכיורים עמוקים המאפשרים גישה ושימוש נוחים גם כאשר הכיור "עולה על גדותיו" בשל כמות הכלים שבו.

 

לאלו שמעוניינים במים זורמים מטוהרים כדאי לדעת שלא חייבים לקדוח קידוח נוסף בקיר להתקנת מטהר בעל פייה נפרדת, קיים ברז מיקרוטק מתוצרת חמת החוסך את הצורך בכך, שכן קיימים בו שני פתחים ומסילות נפרדות - האחת מיועדת למים רגילים והשנייה למים מסוננים.

 

בעת רכישת ברזים, חשוב לקנות אותו מיצרן ותיק שלא ייעלם מחר (כך שיהיה למי לפנות בשעת הצורך), להצטייד בתעודת אחריות שניתנת לתקופה של 5 שנים ולבדוק מה היא כוללת: אם מדובר באחריות מקיפה ואם יש סייגים - מהם, האם היא

כוללת ביקור טכנאי בביתכם ללא תוספת תשלום ואם היצרן / יבואן הוא שנותן את השירות. כן כדאי לוודא שחלקי חילוף ניתנים להשגה וכן שהברז עומד בתקנים הישראליים והבינלאומיים המחמירים, גם בכל הקשור לצבע.

 



חזור מעלה