1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. כיורים ומשטחים לחדר אמבטיה

כיורים ומשטחים לחדר אמבטיה

המאמר מציג כיורים מחומרים שונים (כיור חרס, כיור אקרילי, כיור נירוסטה, כיור זכוכית, כיור אבן), סוגי התקנה של כיורים וכן משטחים.

 מגוון עצום של כיורים לאמבטיה ומשטחים קיים כיום בשוק. לשם כך כדאי להכיר את האפשרויות:


כיורים


החומרים שמהם עשויים הכיורים:


1.כיורי חרס - כיורים אלו עשויים חרס מזוגג, הנשרף בטמפרטורה גבוהה. הם בעלי עמידות גבוהה ביותר, כבדים יחסית, היו שכיחים בעיקר בעבר. ניתן להשיגם במבחר צבעים, גדלים וצורות (עגולים, אובליים, מרובעים). טווח מחירים: 120 ש"ח -6,000 ש"ח.


 2. כיורים אקריליים - כיורים אלו עשויים מאבן טבעית גרוסה, בשילוב חומרים מלכדים. אלו הכיורים הנמכרים ביותר בשנים האחרונות. הם נחשבים בעלי עמידות גבוהה הן בשחיקה, והן בפני חומרי ניקוי שונים. הכיורים קלים להתקנה, ניתנים להשגה במבחר גדלים, צורות וצבעים, וניתן למצוא אותם גם כחלק מיחידה הכוללת משטח. מחירו של כיור ללא משטח: בסביבות 1,000 ש"ח.


3. כיורי נירוסטה - הנירוסטה היא פלדת אל חלד (אינה מחלידה). כיורים אלו עמידים מאוד וקלים לניקוי. הם ניתנים להתקנה עליונה, תחתונה או שטוחה, במבחר צורות וגדלים.                  

 

4. כיורי זכוכית - כיורים מיוחדים ובעלי מראה יוקרתי. כיורים אלו נוחים מאוד לניקוי, אך עמידותם בפני פגיעה מכנית אינה גבוהה. ניתנים להשגה במבחר גדול של מחירים וצורות ובכל סוגי ההתקנה הקיימים.

 

5. כיורי אבן - כיורים אלו חצובים באבן טבעית. הם כבדים ויקרים, בעלי מראה אותנטי ועשיר ומיוצרים בהתאם לדרישת הלקוח.

 


התקנת כיורים


קיימות שלוש צורות בסיסיות להתקנת כיורים:

1. כיור המותקן ישירות על גבי הקיר באמצעות ברגים (או על ידי קונזולות, שהם שני מוטות המוחדרים אל תוך הקיר ומחוזקים באמצעות בטון). לחלק מכיורים אלו ניתן להוסיף "רגל" או חצי "רגל", להסתרת מערכת האינסטלציה. יש ליידע את בעל המקצוע אם ישנה כוונה להתקין לכיור רגל או חצי רגל, לשם הכנת מערכת אינסטלציה נכונה.

 

2. כיור המותקן על גבי המשטח:

א. התקנה עליונה - שולי הכיור "יושבים" על גבי המשטח ובולטים מפני השטח.

ב. התקנה תחתונה - הכיור כולו מותקן מתחת לפני המשטח.

ג. התקנה שטוחה - שולי הכיור באותו הגובה של פני המשטח.


במקרה שהמשטח מרוצף באריחי קרמיקה ניתן להשתמש אך ורק בכיור בהתקנה עליונה.


3. כיור מונח על גבי משטח (או על גבי רהיטים) ואינו מותקן לתוכו.


4. כיורים אקריליים + משטח - כיור ומשטח היצוקים כיחידה אחת על פי דרישת הלקוח וניתנים להרכבה על הקיר.





משטחים


בנושא משטחים לחדר האמבטיה ניתן להבדיל בין שלוש אפשרויות עיקריות:


1. משטחים עשויים חומר אקרילי, המחוברים לכיור אקרילי (הכיור והמשטח - יחידה אחת). בדרך כלל משטחים אלו מגיעים כשהם מותקנים בתוך ארון האמבטיה.

2. משטחי אבן מלאכותית: אבן קיסר, אבן אורפל, קריסטלייט,קוריאן וסיילסטון - משטחים אלה מומלצים לשימוש בחדר האמבטיה בגין הרכבם המיוחד שאינו סופג נוזלים. יתרונם הגדול הוא האפשרות לייצרם על פי בקשות הלקוח (מבחינת מידות וסוגי קנטים), ובכך להתאימם לחדר האמבטיה ולכיור שנבחר. ניתן ליצור כל סוג של קנט על פי בחירה ולחפות את הקיר מאחורי הכיור. קיימים גם כיורים ומשטחים כיחידה אחת אינטגרלית. 


3. משטחי אבן טבעית: שיש, גרניט ומבחר אבני גיר כגון מצפה, חברון ועוד - את משטחי האבן הטבעית מתאימים על פי הגודל הנדרש לחדר האמבטיה. ניתן לקבל את משטחי האבן בעיבודי קנטים שונים כגון קנט ישר, "שבור " או מעוגל. רצוי לדאוג לטיפול בסילר (חומר אטימה) בכל כמה שנים להגנת האבן מפני חלחול מים וכן להימנע משימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים העלולים לפגוע בפני האבן.




 אפשרות נוספת ומעניינת היא תכנון משטח המורכב מאריחי קרמיקה או אבן. ניתן לבחור אריחים הדומים לאריחי החיפוי או הריצוף באמבטיה, וכן ליצור משטח פסיפס או משטח המורכב ממספר אריחים שונים. חשוב ליישם רובה בין האריחים.


 


חזור מעלה