1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. משטחי עבודה למטבח מנירוסטה ומשטחי בוצ'ר בלוק ודורפל

משטחי עבודה למטבח מנירוסטה ומשטחי בוצ'ר בלוק ודורפל

המאמר עוסק במספר סוגים של משטחי עבודה למטבח

משטחי דורפל:

ה"דורפל" הוא מוצר גרמני. זהו משטח המורכב מלוח M.D.F שעליו מודבק בתהליך של כבישה וחום ציפוי פורמייקה (הפורמייקה - מספר שכבות של נייר סיליקון המודבקות יחד בתהליך כבישה וחימום). ציפוי הפורמייקה עוטף את לוח ה- M.D.F בצורה מוחלטת ובכך נוצר משטח אטום למים, המונע הגעה של מים ל- M.D.F, שהוא חומר המתנפח במקרה של ספיחת מים. משטח הדורפל עמיד בחום, אינו סופח כתמים, קל מאוד לאחזקה שוטפת וניתן לנקותו בכל חומרי הניקוי הרגילים.

 

חסרונו העיקרי של החומר הוא עמידותו הנמוכה בשחיקה ובשריטה. אין לעבוד על פני המשטח אלא אך ורק על גבי קרש עבודה.

 

למשטחי דורפל יתרון במבחר הצבעים והדוגמאות שלהם, המתאפשרים הודות לפורמייקה. יש אפשרות ליצור בהם טקסטורות חיקוי של עץ מלא, של גרניט ועוד. ניתן לחפות את הקיר שמעל המשטח בדורפל המיושם על גבי דיקט.

 

את משטחי הדורפל ניתן להשיג בגימור מעוגל או בגימור של אף מים. משטחים אלו אינם נפוצים בארץ. הם נפוצים מאוד בעיקר באירופה.

 








משטחי בוצר בלוק:

בתרגום חופשי בוצר בלוק הוא "לוח קצבים". ואכן בעבר היה זה לוח עץ

מלא מסיבי אשר שימש את הקצבים כמשטח לחיתוך הבשר. כיום זהו מונח

ידוע בתחום העיצוב. משטחי הבוצר בלוק כיום עשויים מלוחות עץ מלא

בדרך כלל מסוג אלון, בוק, דובדבן ומייפל אשר עוברים תהליך מיוחד של

ייבוש ועישון.


                                             

לוחות אלו מחוברים ביניהם בשיטת חיבור אצבע (finger jointing ), כך שמתקבל פסיפס של פסי עץ. שיטת חיבור והדבקה זו מונעת את התעוותות המשטח במקרה של ספיגת מים.

 

לוחות הבוצר בלוק מיובאים כפלטות גולמיות ועוברים עיבוד מיוחד בארץ. הפלטות נחתכות למידות הרצויות ונמשחות בכמה שכבות של לכות אקריליות או לכות על בסיס מים, המונעות חדירת לחות ורטיבות למשטח.

 

על גבי משטחים אלה, כמו על משטחי הדורפל, אין לעבוד ישירות (יש להשתמש בקרש עבודה).

 

יתרונו הגדול של משטח הבוצר בלוק הוא המראה המדהים שלו, מראה עץ מלא וטבעי. הזדקנות העץ והעבודה הנעשית עליו מוסיפות לו חן מיוחד (אך ניתן לחדש את מראהו על ידי ליטוש קל והוספת לכה).

 

משטחי נירוסטה:

הנירוסטה היא פלדת אל חלד המאופיינת במראה קר ותעשייתי. בתחילה שימשו משטחי הנירוסטה במטבחים מקצועיים בלבד, כגון מסעדות ומטבחי בתי מלון, אך כיום הם מככבים במטבח הביתי.

 

משטחי הנירוסטה פרקטיים מאוד, קלים לניקוי (וניתן להשתמש בחומרי ניקוי חזקים), הם בעלי כושר עמידות גבוה בחום ובשחיקה ואינם סופגים מים.

הנירוסטה משתלבת נפלא עם חומרים שונים כגון עץ מלא, פורמייקה ועוד. שילוב של משטחי נירוסטה עם דלתות מעץ מלא מסוג דובדבן (או להפך) ושילוב של משטח בוצר בלוק עם ארונות מצופים נירוסטה עשויים ליצור מראה מעניין וחם למטבח.


לנירוסטה שימושים רבים במטבח: היא יכולה לשמש למשטחי עבודה, לכיורים, ליחידות בישול המורכבות מכיור, משטח עבודה וכיריים, לחזיתות, לקולטי אדים, לחיפוי קירות ולמתקני פירזול ותלייה דקורטיביים.



היכנסו לגלריית תמונות של מטבחים וקבלו רעיונות והשראה  


צפו בקטלוג המלא של משטחים למטבח


חזור מעלה