רוצים למכור את הנכס? קודם כל הום סטייג´ינג

פרסמתם מודעה, הטלפונים זורמים, והנה הקונים הפוטנציאליים כבר עומדים בפתח הדלת. הסטטיסטיקה מראה כי 30 שניות מרגע שהם יכנסו אל הנכס שלכם, הם כבר יגבשו עליו דיעה ויחליטו אם הם אוהבים אותו.תכירו את ההום סטייג´ינג

מאת: עמי רוחקס דומבה | תאריך: 19.1.2012

מבצעים ועודפים ישירות למייל - הירשמו עכשיו
מהו הום סטייג´ינג?
הום סטייג´ינג הוא תהליך קצר מועד של שיפוץ ועיצוב הדירה, במטרה להעלות את ערך הנכס לפני המכירה, כלומר מדובר בהשקעה לצורך הגדלת הרווחים. מקורו בארצות הברית, שם הוא קיים כבר למעלה משני עשורים ומספק תוצאות מרשימות בקיצור זמני מכירה ומיצוי מחיר הנכס. ההערכות בשוק הנדל"ן הן כי השקעה של 1-2% ממחיר הדירה תניב תוספת של 7-20% למחיר ואילו זמן המכירה מתקצר מחצי שנה, למספר שבועות בודדים.

יש לכם 30 שניות לגרום לקונים להחליט אם הם רוצים את הבית שלכם. מטבח לפני מהפך</br>(הצילום באדיבות נגה קובץיש לכם 30 שניות לגרום לקונים להחליט אם הם רוצים את הבית שלכם. מטבח לפני מהפך
(הצילום באדיבות נגה קובץ') 


"לפני שנה או שנתיים שוק הנדל"ן באזור המרכז רתח ואת הקונים לא עניין העיצוב", אומר אלעד גורל, זכיין של רי/מקס מאיזור השרון. "בשנה האחרונה השוק התקרר קצת ויותר לקוחות מוכנים לשמוע על פתרון ההום סטייג´ינג. יחד עם זאת, עדיין קיימים מחסומים. אחד מהם קשור להשקעה הכספית בתהליך והשני קשור לניתוק הרגשי מהנכס. ההום סטייג´ינג הוא כלי שיווקי חזק, וכדי ליישם אותו הלקוח צריך להתייחס להליך המכירה בצורה עסקית. זה מחייב את המוכרים להתנתק מהאמוציות הקשורות לדירה". גורל ממליץ לעבור תהליך הום סטייג´ינג לפני שמוציאים את הנכס לשוק.

כוחו של הום סטייג´ינג
"העמדה של הנכס למכירה, הופכת אותו למוצר שיש לשווק, להדגיש את יתרונותיו ולטשטש את חסרונותיו", מסבירת מעצבת הפנים נגה קובץ´. "לרוב הקונים קשה לדמיין את הפוטנציאל שטמון בנכס והם נוטים להתקבע על מה שהם רואים בעיניים, לכן חשוב לתת דגש רחב על ההרמוניה, על אחידות בין צבעים, ריהוט, ריחות ותאורה, כדי לאפשר לקונים להבין מה הפוטנציאל של הנכס". גורל מוסיף: "קונה שעומד מול נכס מחליט החלטה רגשית האם הוא מסוגל לראות את עתידו בחלל שלכם, לכן צריך להשקיע מאמץ ולעזור לו לגבש החלטה".

מטבח אחרי מהפך. כמה הייתם משלמים על הדירה הזו עכשיו? כנראה 10% יותר (הצילום באדיבות נגה קובץמטבח אחרי מהפך. כמה הייתם משלמים על הדירה הזו עכשיו? כנראה 10% יותר (הצילום באדיבות נגה קובץ') 

מה ההבדל בין עיצוב פנים ובין הום סטייג´ינג?
עיצוב פנים הוא עיצוב של הבית עבור בעליו והתאמת הסגנון לטעמים ולצרכים של בני הבית. לעומת זאת, הום סטייג´ינג הוא נסיון לעצב חלל בהתאמה ללקוח דמיוני, או יותר נכון, לקהל גדול של לקוחות דמיוניים בעלי מכנה משותף מאוד רחב. מהסיבה הזו חשוב לא להיתפס לטרנדים או לנישות עיצוביות צרות מדי, ולחפש את הקווים הכלליים ביותר שיתאימו לטעם הקהל הרחב.


דירות קטנות לעומת גדולות
"עיצוב דירות קטנות צריך לתת דגש רב יותר על יצירה של תחושת מרחב", ממליצה רחל צירין, אדריכלית המתמחה בתכנון ועיצוב דירות קטנות. "קודם כל יש לפנות ולנקות את כל המשטחים בבית. להוריד מדפים, תמונות ועצמים מהקירות. לפנות את השיש במטבח ובשירותים. אם יש עומס רהיטים בסלון ובחדרים, רצוי לדלל. משטחים נקיים ופנויים נותנים הרגשה של מרחב ומגדילים את הדירה".
ההתייחסות לדירות גדולות צריכה להיות שונה ולהדגיש את החמימות והמשפחתיות לעומת המרחב הקיים בשפע. כדאי להשתמש בצבעים חמים, בקירות ובפריטי העיצוב. אפשר למקם מערכת ישיבה גדולה, פינת אוכל מרווחת, מנורה עומדת בסלון, תמונות אווירה על הקירות. המטרה היא ליצור תחושה חמימה ולטשטש את הגודל.

אין תחליף לרושם ראשוני. שווה להשקיע בנכס כדי להבטיח שהקונים יתאהבו במבט ראשון (צילום: הילה ברונשטיין)אין תחליף לרושם ראשוני. שווה להשקיע בנכס כדי להבטיח שהקונים יתאהבו במבט ראשון (צילום: הילה ברונשטיין) 


מסגרת תקציב
עיצוב וסידור הדירה לקראת מכירה לא חייב להיות תהליך יקר. "בהשקעה של 15,000 ש"ח הצלחנו למכור דירה במחיר שוק פחות אחוז אחד, זאת לאחר שמונה חודשים שבהם הדירה עמדה ריקה ולא נמכרה", מגלה גורל. למעשה, היקף השדרוג והעלויות תלויות במוכרים, כאשר הסטנדרט הוא לבצע הום סטייג´ינג בסכום של 1-2% מערך הנכס, אך אפשר לייצר שינוי גדול גם במסגרת צנועה של כמה אלפי שקלים. מחיר של פגישת ייעוץ יחידה הוא כ650 ש"ח בממוצע, לפגישה של שעה וחצי שבמהלכה ניתנים כלים מפורטים להכנת הבית לקראת המכירה ואילו יום מלא של תכנון ולווי במהלך הרכישות והסידור, יכול להגיע ל-1200 ₪ ויותר. "כיום ישנן גם אפשרויות מהירות יותר של הום סטייג´ינג בשעתיים", מספרת קובץ´, "שמתאימות לשדרוג שטחי וקוסמטי כמו הוספת שטיחים, וילונות, פרחים, סידור קליל של חפצים וכן הלאה".

מתיחת פנים של הום סטייגמתיחת פנים של הום סטייג'ינג תגדיל את האסתטיקה, תיצור תחושות חיוביות בחלל ותגרום לקונים להרגיש שהם רוצים לחיות פה (צילום: מושיק ברין) 


שדרגתם לבד?
הום סטייג´ינג אפשר לבצע בצורה עצמאית, או לשכור מעצב פנים מקצועי. בחלק מהמקרים תספיק פגישת ייעוץ אחת בתחילת התהליך ואילו לקוחות שרוצים יכולים לקבל שירות מלא הכולל תכנון העיצוב ולווי ברכישת פריטי העיצוב, הצבע בחנויות השונות.


צביעה והוספה של ידיות דקורטיביות יתנו תחושה של מטבח חדש בעל ערך גבוה יותר (צילום: הילה ברונשטיין)צביעה והוספה של ידיות דקורטיביות יתנו תחושה של מטבח חדש בעל ערך גבוה יותר (צילום: הילה ברונשטיין) 

כללי הזהב של הום סטייג´ינג
* סדר וניקיון מעל לכל: הילה ברונשטיין, מעצבת פנים המתמחה בהום סטיילינג, מדגישה כי התחושה של הקונה צריכה להיות של מרחב, אחידות ופונקציונאליות. דילול רהיטים, סידור ספרים בכוננית, ניקוי אבק, ריקון פחים, סידור כלי בישול ואביזרי מטבח ייצרו תחושת נקיון אוורירית ויפנו שטח רב שיוצר תחושת מרחב.

* תשומת לב מיוחדת לחדרי השירותים והאמבטיה: "אחד מחסמי המכירה העיקריים טמון בשירותים ומקלחות מלוכלכים, בעלי מראה ישן ולא הגייני. קונים נרתעים ממחשבה לשפץ את השירותים ולהתעסק עם אינסטלציה פגומה וחוסר היגיינה", מגלה קובץ´. "בחלק מהמקרים יותר חשוב לקונים מצב השירותים ממצב המטבח". רצוי לבצע ניקיון יסודי ולחדש אביזרי אמבטיה כמו מתלה נייר טואלט, כלי לסבון ווילון למקלחת.


* השכרת רהיטים: אחד הטרנדים שמביא עימו ההום סטייג´ינג הוא תחום השכרת הרהיטים לאנשים פרטיים. אם הרהיטים שלכם בלויים, תוכלו להשכיר בחברות הייעודיות רהיטים שישפרו את מראה החלל לתקופה קצובה. בחלק מהמקרים הקונה יוכל לרכוש אותם ואם לא, פשוט מחזירים לחברה.

* צבע: צביעה של הקירות בצבעים בהירים כדוגמת לבן, שמנת, מוקה או גוון אפרפר תתרום לאווירה נעימה ולא מאיימת ותקלע לטעם רחב של קונים. רצוי להימנע מצבעים עזים, תמונות, מדבקות או ציורי קיר.

* מטבח: "במידה והארונות העליונים לא במצב טוב והם לא מגיעים קרוב לתקרה, מומלץ להוריד אותם, ליישר את הקיר ולצבוע. בנוסף, מומלץ להחליף את הידיות של הארונות והמגירות. אם יש קולט אדים או קרניז שאינו מחמיא, רצוי להוריד", ממליצה צירין. עוד אפשרות היא להדביק קרמיקה בצבעים ניטרליים כחלופה לצביעת הקירות במטבח.

נקיון, סדר, אסתטיקה ופרטי נוי יעניקו למטבח כבמטה קסם מראה משודרג בעלות נמוכה(צילום:הילה ברונשטיין)נקיון, סדר, אסתטיקה ופרטי נוי יעניקו למטבח כבמטה קסם מראה משודרג בעלות נמוכה(צילום:הילה ברונשטיין) 


* שטח אחסון: אחד האלמנטים החשובים הוא שטח האחסון. צירין מסבירה: "צריך לתכנן את נושא האחסון בצורה נכונה. את הארונות הגבוהים לא למקם בסלון אלא במרפסת או בחדר הכביסה ובכל מקרה רחוק מהעין ותמיד מאחור. בנוסף, ניתן לתלות וילונות ארוכים בחלונות המקנים תחושה של פתח גדול ולדאוג שהמסדרונות בין החדרים יהיו מוארים".

* שטח חוץ: כולם רוצים מרפסת, חצר או גג. לכן במידה ויש לכם שטח כזה כדאי מאד להבליט אותו בפני הקונים הפוטנציאלים. ניתן לעשות זאת באמצעות סידור ונקיון המרפסת, הוספת ריהוט גן מעוצב, העמדת מחסן, ריצוף או חיפוי של דק וכן הלאה.

* נסו להתבונן בבית בצורה אובייקטיבית: על מנת למצוא את חולשותיו. תוכלו לבקש מחברים ומכרים שיעבירו ביקורת נוספת. צילום הדירה בסיום התהליך בסטילס וגם בוידאו, יספק לכם זווית ראיה אובייקטיבית של קונה פוטנציאלי ויאפשר לכם לשווק את הנכס בצורה טובה.

* התנתקו רגשית: אל תתעקשו להציג לראווה את החפצים האהובים שלכם. לא בטוח שהקונה יאהב את הואזה הישנה שעל השידה!

* טפלו בכל התקלות ובצעו את כל התיקונים הקטנים בדירה, כדי למזער את ההתנגדויות של הקונים.

* בית מואר נמכר מהר יותר! קובץ´ ממליצה להקדיש תשומת לב ולבחור גופי תאורה מחמיאים. שינוי התאורה, הזווית, הסוג והעיצוב של גופי התאורה יכולים להאיר את הנכס באור שונה. בעוד שתאורה צהובה תייצר תחושה חמימה וביתית, תאורה לבנה תבהיר את החלל ותיצור תחושת גודל, לבחירתכם.

* תוספות קטנות כמו מוזיקה טובה, ריח נעים של נר או של עוגה בתנור וזר פרחים על השולחן ישפיעו על התחושה בחלל ויגדילו את הסיכוי למכור.

רוצים טיפים נוספים לשדרוג חדרי הבית? היכנסו לכאן



תגובות לכתבה

חזור מעלה