ROOM SERVICE

מלון "ארטפלוס", מלון האמנות הראשון בישראל מזמין אתכם להשקת שבעה חדרי אמן חדשים, בהם מוצגים עבודות ומיצבים של אמנים ישראלים עכשוויים ומובילים בתחומם. האמנים השונים חברו למעצבי המלון ויצרו התרחשויות מרתקות בחדרים וברחבי המלון. מוזמנים להציץ!

גיל רויטר ואהוד רז | צילומים: אבי חי | תאריך: 07.07.2014|

מבצעים ועודפים ישירות למייל - הירשמו עכשיו
מלון "ארטפלוס", שממוקם ברחוב בן יהודה בתל אביב, הוא מלון בוטיק בן 58 חדרים, פרי שיתוף פעולה יצירתי בין רשת מלונות "אטלס" לבין בעלי המלון, אספן האמנות דורון סבג וחברת ORS בע"מ. המלון, שנחשב למלון האמנות הראשון בישראל, מאכלס בתוכו עבודות Site-Specific, עבודות שמרביתן יוצרו במיוחד עבור המלון והותאמו לחלליו, לצד עבודות נוספות של מיטב אמני ישראל, מאוסף האמנות המרשים של דורון סבג.

טל שושן, שושן שחור, פנימיות אופניים, בד, 2014. הפרח השחור המתפשט כמו צמח מטפס על גבי קיר החדר עשוי כולו מפנימיות של אופניים. טל שושן, שושן שחור, פנימיות אופניים, בד, 2014. הפרח השחור המתפשט כמו צמח מטפס על גבי קיר החדר עשוי כולו מפנימיות של אופניים.  

בימים אלה, עבר המלון שדרוג ומתווספים אליו שבעה חדרי אמן חדשים, לצד חדר כושר מאובזר ומקצועי, במסגרת פרויקט Room Service. בפרויקט המתמשך, מתווספים למלון חדרים, שבהם מוצגים עבודות ומיצבים של אמנים פלסטים ישראלים, צעירים ומובילים בתחומם. האמנים המשתתפים בפרויקט הם: גבי קריכלי, אפרת גל- נור, רן סלוין, רימה ארסלנוב, ניר אדוני, מידד אליהו וטל שושן. האמנים נבחרו ע"י ועדה שכללה את דורון סבג, דנה גולן מילר אוצרת האוסף, דינה יקרסון אוצרת ומנהלת פרויקטים במלון ומיכאל חי מבעלי "ויז´ן הוספיטליטי".

רן סלבין, Galaxy Room, לדים, כדור פרספקס, 2014. מנורת החדר הקיימת, מהווה את מרכז כובד המשיכה במיקרו-גלקסיה בצורת ירח. בעזרת לחיצת כפתור בלבד, האורחים יכולים כמו להתנתק מהמציאות היומיומית ולהישאב לעולם קסום ומסעיר.רן סלבין, Galaxy Room, לדים, כדור פרספקס, 2014. מנורת החדר הקיימת, מהווה את מרכז כובד המשיכה במיקרו-גלקסיה בצורת ירח. בעזרת לחיצת כפתור בלבד, האורחים יכולים כמו להתנתק מהמציאות היומיומית ולהישאב לעולם קסום ומסעיר. 

רן סלבין, Galaxy Room, לדים, כדור פרספקס, 2014. באמצאות רישום אור של קו המתאר אשר מגדיר את צורת החדר, סלבין מפרק את הקירות החומריים הקיימים והופך את החדר לחלל רחב ופתוח, דמוי פלנטריום.רן סלבין, Galaxy Room, לדים, כדור פרספקס, 2014. באמצאות רישום אור של קו המתאר אשר מגדיר את צורת החדר, סלבין מפרק את הקירות החומריים הקיימים והופך את החדר לחלל רחב ופתוח, דמוי פלנטריום. 

האמנים חברו למעצב המלון וחדריו מעצב הפנים אורן ברונשטיין, תוך שיתוף פעולה מלא ועבדו זה לצד זה במטרה ליצור חוויה כוללת של חדר, המתפקד כמיצב אמנותי שלם וייחודי, כשלנגד עיניהם ניצבו כהשראה העיר תל-אביב והמרחב האורבאני המתחדש שלה. המגמה הייתה להפוך את החדר האינטימי למיצב שלם אחד, כך שהאמנות מתפקדת כחלק מתכנון החדר עצמו ולא כעוד תוספת על גבי הקיר.

חדרה של טל שושן, למשל, עשוי ברובו מפנימיות אופניים היוצרות במבט ראשון פרח אורגני המטפס על גבי הקיר, אך במבט שני מתגלה כפסולת אורבאנית שכיחה. יצירתו של ניר אדוני הופכת את המנוף, סמל ההיכר של הבניה, ההתחדשות וההרס של העיר למעין מבנה ארכיטקטוני מפואר, בעודו מוצב ומואר על גבי קיר תעשייתי. בדומה אליו, אפרת גל נור מציבה ציור בהשראת הנוף הנשקף מגג המלון, המתחבר לחדר באמצעות קו אופק המוטמע בקיר ובכך מכניס את תל אביב עצמה לתוך החלל הפרטי של החדר.
גבי קריכלי מייצר חוויה של המראה לתוך ה"חלל החיצון" על ידי יצירת מראת עיר הפוכה על גבי התקרה. חדריהם של רימה ארסלנוב ומידד אליהו מדברים בשפה של ארכיאולוגיה בת- זממנו. ארסלנוב מייצרת מפת שרידים של חלקי משרבייה, הלקוחים מתוך הארכיטקטורה המוסלמית ואילו אליהו משתמש בטכניקת הפרסקו עתיקת היומין בשביל לייצר דימוי של נוף גגות תל אביב. עבודתו של אליהו מחברת באופן מחוכם בין העבר להווה, בעודה מאזכרת נוף עירוני מוכר היא מזכירה לצופיה את ההיסטוריה מרובת השכבות של המרחב הים תיכוני. בחדרו של רן סלוין, האורחים מוזמנים ללחוץ על כפתור ומייד למצוא את עצמם בפלנטריום ולתצפת על כוכבים רחוקים וירח מדומה.

מידד אליהו, תל, פיגמנטים, לוחות גבס, לכה, 2014 . העבודה מתייחסת אל הקשרו ומיקומו הגיאוגרפי/ ההיסטורי של חדר המלון. שברי קיר מצוירים בטכניקת פרסקו של גגות תל אביב מהעבר. מידד אליהו, תל, פיגמנטים, לוחות גבס, לכה, 2014 . העבודה מתייחסת אל הקשרו ומיקומו הגיאוגרפי/ ההיסטורי של חדר המלון. שברי קיר מצוירים בטכניקת פרסקו של גגות תל אביב מהעבר.  

גבי קריחלי, ללא כותרת, עץ אורן, בוק, אגוז ואלון, תאורת לד, 2014. גומחה בתקרה חושפת עיר הפוכה, מוארת- ספק עתידית או בת זמננו. מתוך המיטה וההתבוננות מעלה אפשר לצלול לעולם אחר, בדומה לתצפית אסטרונומית על כוכב לכת רחוק.גבי קריחלי, ללא כותרת, עץ אורן, בוק, אגוז ואלון, תאורת לד, 2014. גומחה בתקרה חושפת עיר הפוכה, מוארת- ספק עתידית או בת זמננו. מתוך המיטה וההתבוננות מעלה אפשר לצלול לעולם אחר, בדומה לתצפית אסטרונומית על כוכב לכת רחוק. 

רימה ארסלנוב, ללא כותרת, גבס, רישום על קיר, 2014. העבודה מהווה עדות לקיר אורנומנטלי העשוי מאלמנטים מוקטנים של משרביות המבצבץ מהקיר.</br>רימה ארסלנוב, ללא כותרת, גבס, רישום על קיר, 2014. העבודה מהווה עדות לקיר אורנומנטלי העשוי מאלמנטים מוקטנים של משרביות המבצבץ מהקיר.
 


לרגל חניכת חדרי האמן החדשים, ייערך במלון ביום חמישי הקרוב ה- 10.07 בשעה 19:30, אירוע אמנות ייחודי, שיהפוך את המלון כולו לזירת אמנות ייחודית. באופן מיוחד וחד פעמי, יוכל כל שוחר אמנות להכיר את המלון ולהתוודע לחדרים החדשים, ללא כל תשלום. במקום יוצגו עבודות המוצגות במלון כדרך קבע לצד עבודות חדשות מתוך האוסף המתמשך של דורון סבג, ORS בע"מ. בנוסף, בין הקומות השונות וחללי המלון יוצגו גם עבודותיהם של אמני החדרים החדשים, שהתבקשו לצורך ערב אחד להציג עבודות נוספות, המהוות ברובן המכריע המשך ישיר למיצבי החדרים.
עבודותיהם קשורות בהכרח לתכנים של מיצבי החדרים ובכך משלימים תמונה מלאה המחברת בין הפרקטיקה האמנותית של האמנים הנבחרים לבין המלון עצמו. עבודת וידיאו חדשה של רן סלוין תוצג לצד עבודות ציור של מידד אליהו, יוקרן סרט אנימציה חדש של רימה ארסלנוב ועוד מיני הפתעות נוספות. כל אלו יישזרו בין חללי המלון בצורה אורגנית, החל מן הקומה הראשונה, חדר הספרייה, הקומות השונות וכלה בגג בקומה החמישית. במסגרת האירוע ייהנו המוזמנים מבר קוקטיילים מיוחד ומבר מרטיני מבעבע על גג המלון.

ניר אדוני, Humming:, מתכת, חיתוך לייזר, תאורת לד, אבני סיליקאט, 2014. הנושא המרכזי של העבודה הינו תהליך העיור המואץ של תל אביב. ניר אדוני, Humming:, מתכת, חיתוך לייזר, תאורת לד, אבני סיליקאט, 2014. הנושא המרכזי של העבודה הינו תהליך העיור המואץ של תל אביב.  

אפרת גל- נור, אופק, שמן ואקריליק על בד, חיתוך בקיר וצבע אקרליק, 2014.קו האופק הוא היסוד המארגן הבסיסי של ראיית המרחב, המאפשר אשליית עומק ובניית פרספקטיבה. קו האופק חותך את חלל החדר כמו גם את הציור עצמו.אפרת גל- נור, אופק, שמן ואקריליק על בד, חיתוך בקיר וצבע אקרליק, 2014.קו האופק הוא היסוד המארגן הבסיסי של ראיית המרחב, המאפשר אשליית עומק ובניית פרספקטיבה. קו האופק חותך את חלל החדר כמו גם את הציור עצמו. 

תגובות לכתבה

חזור מעלה