תענוג ויזואלי של עיצוב פונקציונאלי: הבית החדש של zap group

איך נראה מבפנים עיצוב מחודש של החברה הדיגיטלית הגדולה בארץ? הנה מבט אל המהפך העיצובי של משרדי קבוצת Zap אשר מספר לנו במקצת על עסקים, יצירתיות והקשר ביניהם

אתי חסון- zap group | צילום: ברי הראל| תאריך: 12.11.14

המרחק בין רמת גן ובין פתח תקווה מעולם לא היה גדול יותר, ככל שזה נוגע לסביבת העבודה של

קבוצת zap

– החברה הדיגיטלית הגדולה בארץ. החברה, שהתחילה את דרכה כחברת דפי זהב, ועסקה בהפקה ובהפצה של מדריכים מודפסים, התפתחה ועברה מהפך מקצועי ותדמיתי, שהושלם בהמרת כלל פעילויות החברה לעולם הדיגיטלי - באינטרנט ובסלולר.

4,000 מר של חדשנות- משרדי חברת zap group
4,000 מר של חדשנות- משרדי חברת zap group


ואולם, הקפיצה הגדולה אל העולם הטכנולוגי המתקדם, רק חידדה את הפער אל מול סביבת העבודה המיושנת, שהתאפיינה בעיצוב ארכאי, בבניין הישן והמתפורר ברמת גן. גם צמיחתה של החברה וגדילת מספר העובדים באופן שהוביל למחסור בעמדות עבודה ולפיצול המשרדים בין רמת גן ופתח תקווה, היו שיקולים שהכריעו את הכף, ובסופו של דבר החליטו מנהלי הקבוצה לאחד כוחות, ולהעביר את כל פעילות הקבוצה לאותו אזור בפתח תקווה.

האתגר: עיצוב של 4,000 מ"ר

עיצוב המשרדים החדשים הופקד בידיה של האדריכלית ומעצבת הפנים נעמי שחר, וכבר בישיבות מוקדמות עם מחלקת השיווק של קבוצת zap, עלה באופן ברור הצורך בקונספט עיצובי צעיר, דינמי וחדשני, שיתאים לשינוי שחל בפעילותה העסקית של הקבוצה. שלושה חודשי עבודה הוקצו לכל שלבי התכנון והביצוע, וכדי לעמוד בלוחות הזמנים נרתמו צוותי השיווק והלוגיסטיקה של קבוצת zap, והפכו לחלק בלתי נפרד מצוות התכנון והבינוי. פרויקט העיצוב יצא לדרך.

משרדי החברה עברו ריענון עיצובי המשדר את המסר של חברה עדכנית וצעירה
משרדי החברה עברו ריענון עיצובי המשדר את המסר של חברה עדכנית וצעירה

האתגר הגדול שעמד בפני המעצבת היה ליצור שפה משותפת בין המשרדים השונים, שנפרשו על פני 3 קומות, והותאמו למודול החברה. בכל קומה תוכנן שיבוצן של מחלקות שונות, בהתאם לסינרגייה בארגון. כדי ליצור זהות ברורה ונכונה של החברה, כך שכאשר אורח ייצא ממעלית הבניין, הוא יזהה מידית את הכניסה לחברה, החליטה שחר כי כל מבואות הכניסה לחברה, בכל הקומות, יאוגדו בקונספט אחיד. גוון הבסיס שנבחר היה לבן, ולשם כך חופתה הרצפה בכל האזורים בפרקט למינציה לבן, קירות נצבעו בגוון לבן, ואפילו נתלו וילונות שהסתירו את פרופיל האלומיניום, ושיוו לקיר צבע לבן ואחיד. כל אלה שימשו בסיס מצוין לקירות מיתוג, ולהכנסת אלמנטים שייצרו את הדינמיות הרצויה. השלב הראשון היה ליצור קיר כניסה מואר. לשם כך, פירקה שחר את לוגו החברה לחמש יחידות, ויצרה קיר מואר דינמי באמצעות גופי תאורה צמודי תקרה פשוטים. הללו הפכו לקופסאות מוארות באמצעות הדבקת מדבקה עם לוגו, והותקנו על הקיר בצורה רנדומאלית, שמושכת תשומת לב מהלובי הראשי ומגדירה את הכניסה. מחשבה רבה הושקעה גם בתכנון מדויק של מיתוג כל אחד ממוקדי העבודה, וצבעוניות המיתוג הוגדרה לפי אזורים, מוקדים, מעברים וכו´.

עיצוב המשלב מסרים קצרים שמסייעים בהתמצאות במסדרונות החברה
עיצוב המשלב מסרים קצרים שמסייעים בהתמצאות במסדרונות החברה

בכל מוקד נבחר גוון מלוגו החברה, ומיתוג החלל נוצר באמצעות צבע, אייקונים ומסרים קצרים. כמו-כן, בכל אגף כניסה בקומה השלישית הוגדר קיר ממותג בסמלילי החברה, מה שיצר שפה עיצובית אחידה, ותרם באמצעות הצבעוניות לתחושת ההווי הדינמי בחברה.

שפה עיצובית אחידה בכניסה לכל קומה נוצרה על ידי שימוש בסמלילי החברה
שפה עיצובית אחידה בכניסה לכל קומה נוצרה על ידי שימוש בסמלילי החברה

גם מוקדים מרכזיים כמו: קומת ההנהלה, הקפטריות, אזורי הלובי, חדרי ישיבות ומשרדים שונים, עברו רענון עיצובי, ותוכננו מחדש כדי להעביר את התחושה של חברה צעירה וחדשנית. בקפטריות ובמטבחונים הושם דגש על צבעוניות רבה.

צבעוניות רבה נכנסה לחללי הקפיטריות והמטבחונים
צבעוניות רבה נכנסה לחללי הקפיטריות והמטבחונים

הרקע של הקירות הלבנים בתוספת אלמנטים צבעוניים ובשילוב הרמוני של הריהוט הישן עם שולחנות וכיסאות בעיצוב צעיר ויפה, יצרו אווירה נעימה, והקפטריה הראשית הפכה למקום של "פאן". על רצפת הקפטריה בשחור לבן הוצב בר ישיבה אדום מבריק; על הקירות שולבו קומפוזיציות של תמונות החברה והתפתחותה לאורך השנים, לצד צילומים של מפורסמים משנות ה-70; על גבי תקרה אקולוגית נתלו גופי תאורה שיצרו את האווירה הנכונה, וכל אלה גם יחד הפכו את הפסקת האוכל לחצי שעה של בילוי ב"דיינר" אמריקאי טיפוסי.

עיצוב בסגנון דיינר אמריקאי- הקפיטריה הראשית
עיצוב בסגנון דיינר אמריקאי- הקפיטריה הראשית

שילוב של ביזנס ופלז´ר

קומת ההנהלה, שמוקמה בקומה החמישית, עוצבה בסגנון "מעונב" יותר, כאשר אורח שנכנס ללובי הקומה מתרשם מקיר לבן שלרוחבו שדרה של קני במבוק ירוקים, הזורים צבע וחיים על הבסיס הלבן. לצד אלה הוצבו כורסאות בגוון אדום, אשר מושכות תשומת לב נקודתית, ונותנות יחס מושלם ואיזון נכון לגוונים בחלל.

מבט על פנים המשרדים במראה צעיר ועכשווי
מבט על פנים המשרדים במראה צעיר ועכשווי

גם בחלל זה שולבו ספות וריהוט קיים בתוספת שילוט מואר מן המשרדים הקודמים, ושחר נדרשה להשתמש בפריטים הישנים כך שישתלבו בהרמוניה מושלמת עם העיצוב והמראה החדש. שולחן ישן ששימש לחדר ישיבות הנהלה עבר צביעה מחדש, וזכה למראה רענן בגוון לבן אפוקסי. גופי תאורה מלובי הכניסה הקודם, פורקו והותקנו בחדר ישיבות ההנהלה, ועוד מספר רב של פריטים נוספים זכו להתברג בעיצוב החדש, ולשדרג את מעמדם תוך קבלת מתיחת פנים נדרשת. לעומת הקומה ה"רשמית" יותר של ההנהלה שמשדרת "ביזנס", הוצב הספוט על המסדרונות והמעברים הציבוריים כך שישדרו

מקסימום "פלז´ר".

בין המחלקות שולבו משחקים על גבי הקירות, שיוצרו ותוכננו במיוחד עבור הפרויקט. מראות קמורות וקעורות מוקמו במעברים ליצירת אווירה של עליסה בארץ הפלאות, והקנו שובבות מסוימת, ומשחקי לוחות דמקה ממוגנטים ענקיים הותקנו בכל מוקד ומזמינים את העובדים למשחק קליל. בפרוזדורים הותקנו רשתות כדור סל לצד מיתוג קיר, וכך גם לוחות גיר ענקיים, ובכניסה למוקד עוצב קיר מיוחד מכדורי ג´ימבורי, בגווני לוגו החברה.

דגש על משחקיות בא לידי ביטוי בקיר אשר עוצב בשילוב כדורי ג
דגש על משחקיות בא לידי ביטוי בקיר אשר עוצב בשילוב כדורי ג'ימבורי

חציית הפרוזדורים והמעברים במהלך היום נותנת תחושה של דינמיות וש"משהו טוב קורה כאן". תחושה שגורמת לעובדי החברה להעלות חיוך על פניהם, ליהנות ולזכור שהם נמצאים במקום נעים, חמים וביתי.

פינות מחייכות שולבו בכל קומה וקומה
פינות מחייכות שולבו בכל קומה וקומה

ההרמוניה בעבודה המשותפת של צוותי השיווק והלוגיסטיקה עם האדריכלית ומעצבת הפנים

נעמי שחר

, באה לידי ביטוי בהשקתו של פרויקט מוצלח במיוחד, והתוצאות הטובות ניכרות על פני עובדי החברה, מדי יום ביומו.

מבט מבחוץ על הבית החדש של zap group
מבט מבחוץ על הבית החדש של zap group

רוצים לקרוא עוד? לכתבות נוספות לחצו כאן

חזור מעלה