טרצו 2017: עשרים גוונים של אפור

הבלטה החזקה והפרקטית של פעם- חוזרת לעולם העיצוב, במגוון קולקציות מבית איטונג. לרגל חגיגות 80 שנה לאישור הראשוני ליצר אריחי טרצו בישראל, איטונג משיקה את קולקציית גריג´יו החדשנית.

מערכת אתר הדירה | צילום: יח"צ איטונג

מבצעים ועודפים ישירות למייל - הירשמו עכשיו

אריחי הטרצו


הטרצו, או בשמה העברי בלטה, הנו אריח ריצוף משויף העשוי מבטון לבן וחצץ (אגרגט), לעיתים משתמשים גם בפיגמנטים נוספים.

מקור השם הוא העירייה טרצו שבאיטליה, שם החלו לפני כ- 1,500 שנים לערבב את החצץ במלט לרצפה בדוגמאות שונות וללטש.

הטרצו מיוצר מתערובת של אגרגטים, צמנט ופיגמנט (יציקת בטון מגוונת).
ניתן לקבל אפקטים שונים ע"י שיטות יישום שונות.
לקבלת אפקט קלאסי- נשתמש באריחים עם פאזה ביישום המסורתי.

אפקט מודרני יתקבל ע"י ליטוש אבן ומילוי דבק שיש בגוון תואם לאריח שיבוצע באתר לאחר היישום, מתקבל משטח הומוגני עד שכמעט לא רואים שהמשטח מורכב מאריחים בודדים.

אם נרצה להביא את הבלטה לשיאי עיצוב חדשניים, נבצע יציקה במקום של מרצפת עצומה של עד 2 מ"ר.

בשנים האחרונות, לאחר שהשוק המקומי התנסה באלטרנטיבות שונות לריצוף כמו: פורצלן, שיש, פרקט וכו´ חזר הביקוש לאריחי טרצו בשווקים רבים וזאת עקב דרישה לריצוף קל לתחזוקה ועמיד בפני שחיקה.

"איטונג, שרכשה ב-2013 את מפעל הטרצו של אלוני, החליטה לנער מהבלטה את האבק ולהציע למתכננים לצאת מהקופסא", אומרת אודליה רחום, מנהלת תחום הטרצו ב"איטונג".

ב-2013, הוציאה "איטונג" את קולקציית "קולורי" בשיתוף עם אדריכלים, בכדי לענות על הצורך בהחייאת האריח על ידי צבעים שמחים שיתאימו גם לגני ילדים ומוסדות חינוך.

וכך נולדו להם עשרה דגמים בצבעים שלא נראו עד כה באריחים העתיקים.
למעצבים מגולם יתרון מהותי בשימוש בטרצו מכיוון שמשמש כחומר ביד היוצר.
מאותו גוון שנבחר ניתן לייצר ריצוף פנים, אגנית למקלחת, סף חלון, מדרגות וריצוף חיצוני, מה שיוצר קו עיצובי אחיד, החשוב כל כך למעצבים ואדריכלים רבים.

המגמה הירוקה, שצוברת תאוצה בעולם העיצוב, מעודדת שימוש בחומרי בניה המבוססים על חומרים טבעיים ושתהליך היצור שלהם מצמצם את הפגיעה בסביבה.
אריחי טרצו בייצור כחול-לבן הם פתרון הריצוף הירוק ביותר שניתן לרצף עמו.


קולקציית קולורי הצבעונית שהושקה ב-2013 קולקציית קולורי הצבעונית שהושקה ב-2013  

טרצו מודל 2017: קולקציית גריג´יו


איטונג בחרה לשתף קבוצת אדריכלים ומעצבים מובילים בתהליך הפיתוח של קולקציית 2017.
"בשנה החולפת ראינו שאדריכלים, שניתנה להם יד חופשית לפתח מוצר במעבדות איטונג, נטו לאפיין אריחים מגווני האפור-בטון ועד לאפורים עם נגיעת בז´, לריכוך ולמראה חם יותר. GRIGIO משמעותו אפור באיטלקית אבל בישראלית הוא הגרייג´, הכלאה עיצובית בין האפור לבז´" מספרת אודליה.
כנס ההשקה לאדריכלים ומעצבים 2017, של קולקציית גריג´יוכנס ההשקה לאדריכלים ומעצבים 2017, של קולקציית גריג´יו 

בחירת האדריכלים והמעצבים יצרה סדרה של 20 גוונים של אפור הנמצאים במארז החדש של קולקציית גריג´יו.

"בנוסף, לאדריכל נחסך הצורך ליצור התאמה ושילוב בין חומרים שונים על מנת לתת פתרון טכני של אנטי סליפ. כל דגם מגיע כסטנדרט ברמת התנגדות להחלקה R10 ומאותו דגם בדיוק ניתן להזמין אריח אנטי סליפ עבור מרפסות שאינן מקורות ובכך ליצור רצף של שימוש בחומרים."

בעולם כבר הבינו


בלי לדעת אנחנו נתקלים בטרצו ברחבי העולם- שם הם כבר מבינים למה...

שדה התעופה במילנו, המוזיאון היהודי בברלין, שדה התעופה בטוקיו, ועוד שורה ארוכה של מעצבים באיטליה שבוחרים בטרצו כפתרון הריצוף המועדף.
טרצו מודל 2017: קולקציית גריג´יוטרצו מודל 2017: קולקציית גריג´יו 
איטונג ישראל פועלת כבר מעל 60 שנה, והיא החברה המובילה בישראל בתחום פתרונות הבניה.</br>תחומי פעילות העיקריים הם: פתרונות בנייה, פיתוח נוף וסביבה והקמת תשתיות.איטונג ישראל פועלת כבר מעל 60 שנה, והיא החברה המובילה בישראל בתחום פתרונות הבניה.
תחומי פעילות העיקריים הם: פתרונות בנייה, פיתוח נוף וסביבה והקמת תשתיות. 


איטונג: בונים סביבה ירוקה יותר


איטונג ישראל פועלת כבר מעל 60 שנה, והיא החברה המובילה בישראל בתחום פתרונות הבניה. תחומי פעילות העיקריים הם: פתרונות בנייה, פיתוח נוף וסביבה והקמת תשתיות.

בין מוצריה ניתן למצוא:

  • הבלוק הלבן- מותג הדגל ופיתוחו למגוון מוצרים ופתרונות בשוק.

  • טרצו- איטונג רכשה את תשלובת ח. אלוני יצרנית הטרצו הגדול בישראל, והיא מייצרת קולקציות ריצוף ייחודיות בעיצובים חדשניים.


החברה נחשבת כמובילת הבנייה הירוקה בישראל ומקפידה על עקרונות אקולוגיים לכל אורך התהליך והראשונה שזכתה לתו הירוק מטעם משרד איכות הסביבה והיחידה בישראל בעומדת בתקן הגרמני המחמיר AUB למוצרי בנייה ירוקים

החברה משתייכת לקבוצת "אינרום" (בבעלות קרן "פימי") הכוללת גם את החברות "אלוני", "כרמית" (מיסטר פיקס) ו"נירלט".



לסיכום: טרצו- הבחירה הנכונה


  • חזק ועמיד לאורך שנים.

  • קל לניקוי ולחידוש(ע"י ליטוש פשוט).

  • פשוט ונוח ליישום.

  • ניתן ללטש למראה חלק של שיש טבעי.

  • ניתן להתאים את רמות השחיקה לפי הייעוד.

  • מגוון רחב של מוצרים במגוון עלויות.

  • אפשרות לפיתוח דגמים בהתאמה אישית.

  • מוצר ירוק מיוצר מחומרים טבעיים, בתהליך ייצור ירוק, מקנה ניקוד בבניה ירוקה.


איפה ניתן יהיה להשיגו?
את אריחי הטרצו של "איטונג" ניתן להשיג ברשימת בתי מסחר מועדפים ברחבי הארץ.

מה העלות שלו?
את אותו מוצר ניתן ליישם בשיטות שונות כשבכל שיטה העלות משתנה. את רוב דגמי אריחי הטרצו ניתן להשיג בטווח של עד 100 ₪ למ"ר.

לפרטים נוספים ובירורים: 053-9347599

אולי יעניין אתכם גם:


טרנדים שמלבישים את הבית
חדשות העיצוב

תגובות לכתבה

חזור מעלה