תכירו מעצבת- שרון סידס

היא כבר הספיקה להציג את המוצרים שלה בתערוכות ובגלריות נחשבות בפריז ובניו יורק, למכור לאספני אמנות בינלאומיים ולהופיע באתרי עיצוב מובילים. שרון סידס, בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי בצלאל, יוצרת בעבודת יד ובטכניקה ייחודית קולקציית פריטים ONE OF, עשויה פליז מעובד בשילוב דפוסים של גזעי עצים. בואו להכיר!

גיל רויטר ואהוד רז | צילומים: עודד אנטמן, רותם להב, עודד סמדר, צילומי סטודיו |13.01.2015|

מבצעים ועודפים ישירות למייל - הירשמו עכשיו
שרון סידסשרון סידס 

שרפרפים מקולקציית STUMPS. צילום: רותם להבשרפרפים מקולקציית STUMPS. צילום: רותם להב 

מי- שרון סידס, 31, נשואה + 1
מה- מעצבת תעשייתית, בעלת סטודיו לעיצוב
לימודים-בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל
איפה חיה- תל אביב
איך זזה- באיטיות ובבטחה (בקיצור, עומדת בפקקים)

מה הזיכרון הראשון שלך שקשור לעיצוב?

אני זוכרת שבתור ילדה בגן הייתי מאוד, מאוד משתדלת לצבוע מבלי לצאת מהקווים, כדי שהציור שלי ייצא נקי ויפה. חשבתי שהקווים בחוברת צריכים להיות בולטים מהדף וכך להגביל את שטח הצביעה של כל צבע ולא לאפשר יציאה מהקווים. שנים לאחר מכן, במסגרת קורס עיצוב צעצועים בבצלאל, יצרתי חוברת כזו.
מעבר לזה, מאז ומתמיד הייתה לי משיכה לטקסטורות ולחומרים, ועד היום יש לי אוספים מוזרים של כפתורים, קופסאות מתכת ובדים.

חומר אהוב

אני מאוד אוהבת לאתגר את החומר, ליצור ממנו משהו חדש, לעיתים אפילו זהות אחרת. זה בעצם מה שקורה בקולקציית STUMPS - הקולקצייה הנוכחית שלי, שעשויה כולה מפליז אך מציגה דפוסים של גזעי עצים. הצבעוניות של שני החומרים דומה ולכן שואלים אותי הרבה פעמים אם הפריטים עשויים מתכת או עץ. במסגרת העבודה, הפליז מעובד בטכניקה ייחודית שפיתחתי ועובר תהליכים שמאפשרים לי להוציא מהחומר תכונות ייחודיות. כרגע זה חומר שמרתק אותי וכל יום מחדש אני מגלה תכונות חדשות שלו.

מנורת תלייה DOO. צילום סטודיומנורת תלייה DOO. צילום סטודיו 

עבודת קיר וקערה מקולקציית STUMPSעבודת קיר וקערה מקולקציית STUMPS 

מהו הסגנון העיצובי המועדף עליך?

אני מאוד מאמינה בעיצוב נקי ומתוחכם, שעל מנת להבין אותו צריך להשקיע כמה שניות של מחשבה. אני מאוד מעריכה מעצבים שבעבודותיהם מצליחים לעורר שיח בין המתבוננים או המשתמשים.

מהם מקורות ההשראה שלך?

מקור ההשראה הגדול ביותר שלי הוא הטבע, אינסוף הצורות, הצבעים, הדפוסים והחומרים הם בעיניי מקור בלתי נדלה לרעיונות חדשים.

קערות בבית ליד הים ביפו. צילום: עודד סמדרקערות בבית ליד הים ביפו. צילום: עודד סמדר 

עבודת קיר וקערה מקולקציית STUMPS ומנורת תלייה FLORעבודת קיר וקערה מקולקציית STUMPS ומנורת תלייה FLOR 


לימודי עיצוב. צריך את זה?

בהחלט. במהלך הלימודים אתה נחשף להמון צורות מחשבה שונות משלך, ליצירתיות אינסופית וביקורת, שבסופו של דבר יהפכו אותך למעצב טוב יותר. במסגרת הלימודים בבצלאל נסעתי גם ללמוד בניו יורק, חוויה שהעשירה את עולם המושגים וההשראות העיצוביות שלי. מעבר לזה, ברמה הטכנית, אתה חווה מנעד רחב מאוד של חומרים, טכניקות, גישות ותאוריות שספק אם היית נחשף אליהן ללא הלימודים.

את משתפת בעבודה את בן זוגך- איך זה לעבוד ביחד? מי אחראי על מה?

הסטודיו שלנו הוא סטודיו בוטיק שמתמחה בעבודות בהתאמה אישית בעבודת יד. אני חושבת שסוג עבודה כזה דורש שיתוף פעולה מלא, יכולת הקשבה, הבנה והכרות עמוקה. בן הזוג שלי מגיע מעולם השיווק הבינלאומי בחברות היי-טק, כך שבנקודה מסוימת היה לנו ברור וטבעי לקחת את השותפות אל תוך הסטודיו.

פאנל קיר דקורטיבי בהתאמה אישית בחלל מגוריםפאנל קיר דקורטיבי בהתאמה אישית בחלל מגורים 

פאנל קיר דקורטיבי בהתאמה אישית במטבח מודרניפאנל קיר דקורטיבי בהתאמה אישית במטבח מודרני 

שולחן קפה LEAN. צילום: רותם להבשולחן קפה LEAN. צילום: רותם להב 

מי היית מעוניינת שירכוש את העבודה שלך וישים אותה בבית או במשרד?

העבודות שלנו נמכרות לגלריות ולאספני אמנות בעולם. לאחרונה הצגנו בתערוכות בפריז ובניו יורק. מה שחשוב לי, הוא שמי שרוכש את העבודות ידע להעריך את התהליך והמחשבה שעומדים מאחוריהן. באופן טבעי ומאחר שהרבה מהעבודות שלי נעשות בהתאמה אישית, אני מצליחה לשמור על קשר אישי עם לקוחות הסטודיו – ערך מוסף מבורך בעיניי.

ייצור בסין. כשר בעיניך?

אין בעיניי יצירה שאינה כשרה. כשאתה, בתור מעצב מסופק מהיצירה שלך זה עולם ומלואו. לכן אין בעיניי חוקים וכל עבודה מוצלחת ראויה לכבוד המגיע לה בין אם יוצרה בסין או בסטודיו כחול-לבן.

מנורת תלייה FLOR. צילום סטודיומנורת תלייה FLOR. צילום סטודיו 

כסא FLOR. צילום: עודד אנטמןכסא FLOR. צילום: עודד אנטמן 

מהו מוצר העיצוב ששילמת עליו הכי הרבה בבית?

אני חייבת לומר שרוב הרהיטים בבית שלנו נבנו או שופצו על ידינו: מערכת מדפים לקיר, שולחן קפה עשוי אדני רכבת על גלגלים תעשיתיים וגזע אקליפטוס ישן, שבתוכו שתלנו צמחי תבלין. אנחנו אוהבים לחפש רעיונות חדשים והרבה מהפריטים בביתנו הם מוצרים ישנים שקיבלו חיים חדשים.

מה לדעתך יהיה חומר או טכנולוגית העתיד?

אני חושבת שהעתיד לא נמצא בחומר מסוים, אלא בטכנולוגיה שיכולה למתוח את גבולות החומרים הקיימים ולאתגר אותם. לנוכח הטכנולוגיה המתקדמת ניתן היום לעשות הרבה יותר עם חומרי הגלם מאשר ניתן היה לעשות בעבר. באופן כללי, אני מאמינה בשילוב/הטמעה/מיזוג בין חומרים שונים והולדה של שפה חדשה.

לאתר הסטודיו

תגובות לכתבה

חזור מעלה