יוצאים מהבלגן: כל הטיפים לארגון וסידור הבית

סדר פסח הקרב הוא הזדמנות מצוינת לעשות סדר וארגון גם בתוך הבית. משימוש בקולבים זהים בארון ועד לזריקה של כל הפריטים שלא עשיתם בהם שימוש יותר משנה- קבלו את כל הכללים שיהפכו את הבית שלכם למסודר ומרווח יותר, לעתים גם עם עזרה חיצונית

מאת טליה לוין | צילום איילת גרינברג | תאריך 4.4.2011

רובנו מכירים את הפיתוי בעמידה מול חלון ראווה המזמין אותנו למכירת חיסול או להנחות של 70% הנחה. מספיק סימן המינוס הקטן לצד אחוז ההורדה כדי לגרום לנו לבזבז כסף על דברים מיותרים שאין לנו כל צורך בהם ולהעמיס את הבית בפריטים שעם הזמן יוצרים בלגן ותופסים מקום רב. לקראת חג הניקיונות המסורתי פנינו לשלוש חברות המתמחות בסידור הבית כדי לקבל טיפים כיצד לסדר ולארגן נכון את הבית וכיצד להיפטר מהרגלים מגונים של אגירה של פריטים מיותרים בבית ובמשרד.

לצאת מהבלגן

נצלו את מקומות האחסון הקיימים בבית ואל תתפתו לקנות חדשים. חדר ילדים כפי שסידרה איילת גרינברג מלצאת מהבלאגן (צילום:איילת גרינברג)
נצלו את מקומות האחסון הקיימים בבית ואל תתפתו לקנות חדשים. חדר ילדים כפי שסידרה איילת גרינברג מלצאת מהבלאגן (צילום:איילת גרינברג)


איילת גרינברג בעלת חברת "

לצאת מהבלגן

", חברה לסידור וארגון הבית ולאריזה במעברי דירה אומרת חד משמעית "אם הפריט אינו בשימוש- החוצה!, אין סיבה להשאיר דברים בבית רק בגלל סנטימנטים". לשאלתנו, האם ניתן לסדר ולארגן את הבית לבד בצורה יעילה טוענת גרינברג שסידור הבית הוא כמו דיאטה: "יש אנשים שיכולים לעשות את זה לבד, ויש אנשים שחייבים הדרכה של תזונאית. לדעתי בלגניסטים כרוניים או אנשים מאוד עסוקים לא יוכלו לעשות זאת כמו שצריך ולשמור על כך לאורך זמן".

הטיפים של גרינברג לסידור הבית:

לגשת קודם כל למקומות המסודרים יותר. אנשים משום מה אוהבים לאתגר את עצמם וחושבים שאם יתחילו מהמקומות העמוסים והמבולגנים המשימה תהיה קלה יותר. ההיפך הוא הנכון, מצאו את המקום בו נוח לכם וקל להתחיל והמשיכו משם.

ותרו על מקומות אחסון חדשים. רובנו סבורים שאם נוסיף עוד ארונית או עוד קופסאות אחסון יהיה לנו יותר מקום וסדר, ופה נעוצה הטעות. "הסוד הוא למיין ולארגן הכול במקום אחד ולזרוק דברים שאינם נחוצים" מסבירה גרינברג, "ישראלים מאוד אוהבים לצאת לקניות ולרכוש סלסלאות וקופסאות, והשאלה הראשונה ששואלים אותי כשאני מגיעה לדירה היא "מה אני צריך לקנות?". אנחנו דוגלים בניצול מקסימאלי של מקומות האחסון הקיימים וב-99 אחוזים מהמקרים אין שום צורך לקנות חדש".

חשוב להחליט שבכל כמה חודשים מוותרים על משהו. דברים מתיישנים, אנו מאבדים את הצורך בהם והבעיה העיקרית שלנו היא קניה-אגירה- וחוסר יכולת לשחרר.

אל תנסו להשתלט על כל הבלגן בבת אחת. נכון שפסח קרב ואתם רוצים להספיק ולארגן הכל, אך קחו שלב שלב כדי לא להתייאש באמצע הדרך.

אל תזיזו דברים מצד לצד. אנשים טועים בהגדרה הבסיסית של סדר, וחושבים שאם ערימת הכביסה או הצעצועים שהייתה מונחת בסלון נערמה בפינה השנייה של החדר, החלל הפך מסודר יותר. מקומה של הכביסה בחדר הכביסה או בארון, ומקומם של הצעצועים בחדר הילדים.

כמה עולה?

כ-100 ש"ח לשעה, כשהמחיר משתנה בהתאם למיקום, לשעות העבודה ולכמות אנשי הצוות. ב"יוצאים מהבלגן" עובדים לרוב בזוג, והתמחור נעשה על פי שעות עבודה כפול מספר עובדים. חדר עמוס ומבולגן דורש לרוב יום עבודה שנע בין 5 ל-6 שעות, וכך גם המטבח. אם מדובר בארון בלבד יספיקו שעות ספורות.

מסדרים באהבה

אל תתפתו למבצעים ולקנייה של בגדים וחפצים מיותרים. חדר ארונות שעבר ניקוי וסידור על ידי איילת גרינברג מלצאת מהבלגן (צילום:איילת גרינברג)
אל תתפתו למבצעים ולקנייה של בגדים וחפצים מיותרים. חדר ארונות שעבר ניקוי וסידור על ידי איילת גרינברג מלצאת מהבלגן (צילום:איילת גרינברג)

גם איילת מייסון מחברת "מסדרים באהבה" חברה לסידור וארגון הבית ,אריזה ופריקה במעברי דירה, מסכימה שהבעיה הגדולה ביותר של מרביתנו היא רכישה בלתי נשלטת של מוצרים שלא תמיד אנחנו מסוגלים לעמוד על מלאכת הסדר והארגון שלהם לבד.

"מניסיון, אני יודעת שאנשים לא עושים את זה לבד, בעיקר מכיוון שקשה להם להחליט בעצמם ממה להיפרד ולהשתחרר ובנוסף אינם מוצאים את הפנאי לעשות את הסדר".

הטיפים של מייסון לסידור הבית:

הטיפ המרכזי ביותר הוא לא להתפתות למבצעים. החולשה הגדולה ביותר שלנו היא קניה בלתי נשלטת של בגדים וחפצים שמציעות לנו רשתות השיווק בכמויות ובשפע.

פסח זו תקופה נהדרת לעשות רענון רציני, בין אם במחסן ובין אם בארונות. זאת הזדמנות להיפטר מכל הדברים שלא השתמשנו בהם בשנים האחרונות.

הבעיה הגדולה ביותר היא ניירת. אנשים צוברים ניירת בערימות מטורפות, ולמרות שלאף אחד מאיתנו אין סבלנות לשבת ולתייק הייתי ממליצה לערום ערימה ולהחליט שפעם בשבוע ביום קבוע ושעה קבועה עושים בה סדר.

בחברה, אנחנו נוהגים להשתמש במקומות אחסון קיימים ולא לרכוש חדשים. ברוב המקרים, אחרי שזורקים דברים נוצר המון מקום ואין צורך במקומות אחסון נוספים שבעצמם תופסים מקום ונפח.

כמה עולה?

כ-1250 ש"ח ליום עבודה (מינימום 5 שעות) כשהמחיר משתנה בהתאם לכמות המסדרות, לכמות הבלגן וגודל הבית. ניתן לקבל שירות ספציפי לגבי ארגון ניירתמחסן ארון, או שירות סידור לדירה שלמה.

עושים סדר

הפחיתו כמה שיותר עומסים. חדר עבודה שעבר סידור ארגון על ידי איילת גרינברג מלצאת מהבלגן (צילום:איילת גרינברג)
הפחיתו כמה שיותר עומסים. חדר עבודה שעבר סידור ארגון על ידי איילת גרינברג מלצאת מהבלגן (צילום:איילת גרינברג)

חברת "

עושים סדר

" מתמחה בסידור הבית והמשרד, אריזה ופריקה במעברי דירה, וייעוץ לאנשים עם קצת קושי בסידור וב"שחרור" של פריטים מיותרים בבית ובמשרד.

יפה זגן, בעלת החברה, ריכזה עבורכם את כללי הברזל שבעיניה יהפכו כל בית או משרד למרווח ומסודר יותר:

למצות את המיטב מפתרונות האחסון הקיימים בבית בין אם מדובר בארונות, כונניות, קופסאות או סלסלאות ולנצל אותן עד תום. כדי לשמור על הסדר בתוך הארונות כדאי תמיד להשתמש בכלי אחסון קטנים יותר ולתת לכל קבוצת חפצים מקום משלה.

במגירת האביזרים במטבח נשתמש בכלי גדול לסידור סכו"ם ונמצא מקום מיוחד המיועד לכל אביזר.

אם מגירת האביזרים קטנת מימדים ולא יכולה להכיל כלי גדול, נוכל להשתמש במספר סלסילות ארוכות או מרובעות שיותאמו לגודל הסכו"ם.

אחרי שפינינו מחדר הילדים את כל הצעצועים שאינם בשימוש, נמיין את הדברים הרלוונטיים בכוננית מגירות שתתפקד כמקום אחסון נוסף לכוננית ויחידות המדפים ההכרחיות בחדר זה.

בארונות הבגדים מומלץ להשתמש בקולבים מסוג אחיד כדי לשמור על מראה אסתטי ומסודר. בתוך כל מגירה נפריד בין הגרביים הלבנים או אביזרי הלבוש השונים על ידי שימוש בקופסאות קטנות או סלסלאות.

בחדר השינה, אם אין מקום לאחסון שמיכות נוכל להוסיף בפינת החדר סלסלת קש שתשמש לאחסון מצעים ושמיכות.

לסידור ניירת בחדר העבודה נשתמש בקלסרים בצבעים זהים, בשקיות ניילון לתיוק בתוך הקלסרים, במגש בו תונח הניירת לטיפול שוטף, בקופסאות קטנות ובמתקן לאחסון כלי הכתיבה.

במחסן הבית תמיד כדאי לסדר את החפצים על גבי מדפים ולא בערימות.

"הטעות הגדולה של רוב האנשים היא הכניעה למבצעים" אומרת זגן, "אנחנו חיים בחברה חומרנית וקונים בלי סוף ובלי מחשבה. הטעות השנייה שחוזרת על עצמה היא שאנחנו לא שומרים על דברים מאותו סוג באותו המקום- שזה הכלל הראשון בסדר וארגון. לעתים צריך לדעת לשחרר ולומר יפה שלום לחפצים שלא השתמשנו בהם יותר משנה ולא משנה כמה נוסטלגיים הם עבורנו".

כמה עולה?

כ-100 ש"ח לשעה, כשיום עבודה מוגדר כ-5 שעות. ממוצע עבודה לבית סטנדרטי הוא 3 עד 4 ימים.

חזור מעלה